Najnowsza aktualizacja rdzenia algorytmu Google rozpoczęła się 15 sierpnia 2024 r. i zakończyła się 19 dni później. Zaistniałe zmiany znacząco namieszały w dotychczasowym rankingu wyników wyszukiwania. Jakie są zatem pierwsze wnioski po zakończeniu wdrażania aktualizacji? Czy strony internetowe odnotowały spadki, czy może poprawę swoich pozycji?

Analiza sierpniowego Core Update 2024

Druga aktualizacja Core Update w 2024 r. uwzględniała opinie użytkowników, które firma zebrała po aktualizacji Helpful Content z września 2023 r. Wpłynęła ona głównie na mniejsze witryny, które doświadczyły spadków pozycji w wynikach wyszukiwania.

W związku z tym sierpniowa aktualizacja miała na celu naprawienie niektórych z tych problemów. Zauważono, że część stron, które zostały mocno dotknięte aktualizacją z września 2023 r., odnotowały pewne poprawy w widoczności i ruchu. Google podkreśla, że tym razem bardziej skupiono się na promowaniu treści eksperckich, autorytatywnych i wiarygodnych, niezależnie od wielkości witryny.

Pomimo zakończenia aktualizacji Google Core Update 3 września 2024 r. wiele witryn internetowych nie odnotowało jednak oczekiwanych pozytywnych zmian. W rzeczywistości na części z nich zauważono znaczny spadek ruchu organicznego, a na część... w ogóle aktualizacja nie wpłynęła – ani na plus, ani na minus. Jest to zjawisko typowe przy dużych zmianach algorytmów Google, które mogą w sposób nieprzewidywalny wpływać na widoczność stron internetowych w wynikach wyszukiwania.

Co mówi o tej aktualizacji sam Google?

John Mueller, reprezentant Google, podkreślił, że ostatnia aktualizacja ma poprawić widoczność mniejszych witryn w wynikach wyszukiwania i tym obszarem Google będzie zajmować się także w przyszłych aktualizacjach. Firma nieustannie stara się optymalizować swoje algorytmy, tak aby rankingi były bardziej adekwatne i użyteczne dla użytkowników, jednocześnie dbając także o niezależnych właścicieli stron internetowych, a nie tylko właścicieli domen dużych korporacji.

Wpływ sierpniowej aktualizacji Core Update na strony naszych klientów

Na szczęście strony naszych klientów nie doświadczyły spadków w wynikach wyszukiwania po wdrożeniu sierpniowej aktualizacji Core Update 2024. Oznacza to, że strategie pozycjonowania, które stosujemy, pozostają zgodne z oficjalnymi wymogami wyszukiwarki Google. W końcu nic nie działa lepiej niż miks dobrej jakości treści, starannego linkbuildingu i szczypty know-how, którym doprawiamy każdą ze stron, którą bierzemy pod swoje skrzydła.

Sierpniowa aktualizacja nie była dla Ciebie łaskawa? Doświadczyłeś znacznych spadków ruchu organicznego, a Twojej strony nie da się już znaleźć na pierwszych stronach wyników? Odezwij się do nas – przyjrzymy się uważnie Twojej witrynie i zaproponujemy działania naprawcze, które pomogą Ci z powrotem znaleźć drogę na szczyt.