Etapy działań - Google Ads
Analiza strony
Aby móc rozpocząć kampanię Google Adwords Twoja strona musi przejść pozytywnie test PageSpeed Insight. Wprowadzenie ruchu na przestarzałą stronę to tylko wydane pieniądze, a my traktujemy działania promocyjne jako inwestycje, dlatego tak ważne jest odpowiedzieć na pytanie, czy promocja strony w obecnej formie ma sens?
Czasami trzeba solidnie stronę przebudować, a czasami wymagać będzie ona prostej optymalizacji. Coraz częściej jednak spotykamy się z profesjonalnymi stronami gotowymi do działań promocyjnych.
Rozmowa i analiza konkurencji
Chcemy wiedzieć, jakie są Twoje oczekiwania względem kampanii, które elementy Twojej oferty są najważniejsze, jakie są Twoje mocne i słabe strony. To wszystko pozwoli nam na przygotowanie indywidualnej oferty. Określamy grupę docelową reklam, bowiem może być kierowana lokalnie, do osób w konkretnym wieku, a także o z góry ustalonej porze dnia.
Sprawdzamy również działania konkurencji. Pamiętaj, że Google Shopping nie jest dobrym pomysłem, jeśli konkurencja oferuje niższe ceny.
Analiza fraz i dobór odpowiednich kanałów
Gdy już wiemy, jaki jest cel reklamy i co dokładnie będziemy promować przechodzimy do analizy fraz. Tak jak w pozycjonowaniu ważne są frazy tak i w kampaniach Adwords w sieci wyszukiwań, dobór fraz różni się tym, że Adwords nie stawia nam niemal żadnych ograniczeń. Promować się możesz lokalnie, ale niekoniecznie w miejscowości, w której znajduje się siedziba firmy.
Frazy można zmieniać w trakcie trwania kampanii, dlatego jest to również świetne narzędzie pozwalające sprawdzić, które wyrażenia kluczowe wybrać do pozycjonowania.
Dobieramy również odpowiednie kanały. Dla sklepów internetowych o konkurencyjnych cenach będzie to Google Shopping, dla firm wchodzących dopiero na rynek Reklama nad konkurencją – wybór kampanii nie może być przypadkowy.
Wycena i podpisanie umowy
Po ustaleniu, jak kampania będzie wyglądać przedstawiamy Ci optymalny sugerowany budżet na reklamę oraz wzór umowy. Przedstawiona oferta będzie zawierać informacje: ile w danym budżecie zapewnimy wyświetleń reklamy oraz wejść na stronę.
Nie uzależniamy wysokości opłaty za obsługę kampanii od wysokości budżetu. Pamiętaj, że taki warunek niósłby ryzyko, że agencji obsługującej Twoją kampanie nie będzie zależeć na optymalizacji kosztów.
Narzędzia analityczne i prowadzenie kampanii
Po zaakceptowaniu przez Ciebie oferty przystąpimy do działania. Utworzymy indywidualne konto w systemie Adwords, a także zintegrujemy Twoją stronę z narzędziami analitycznymi.
To ważny krok, ponieważ przez cały czas chcemy monitorować skuteczność działań oraz zachowania i odbiór użytkowników wprowadzonych na Twoją stronę.
Ciągła optymalizacja
Zależy nam na stałym kontakcie z Tobą. Chcemy wiedzieć czy jesteś zadowolony z prowadzonych przez nas działań, bowiem nie wszystko da się wyczytać ze statystyk. Po przeanalizowaniu zachowań użytkowników na stronie wiemy również, co w serwisie należy poprawić, które z fraz przynoszą największe zyski i gdzie wzmocnić działania, a nad którymi jeszcze trochę popracować.
Rozbudowujemy działania promocyjne o następne kanały bo wiemy, że Twój interes musi się rozwijać. Dlatego na bieżąco będziemy się z Tobą kontaktować i wymieniać informacjami wspólnie opracowując dalszą strategię marketingową.