Dodano: 08.05.2019
Duże, żółte i metalowe
Jakoś tak się stało, że ostatnimi czasy stworzyliśmy sporo stron internetowych, chociaż wcale się w tym nie specjalizujemy. Zdecydowanie naszym konikiem jest marketing internetowy, kampanie SEO i SEM. Jednak kiedy mamy polecić firmę, która wykona stronę www naszemu Klientowi, wolimy sami zakasać rękawy i zrobić to po prostu dobrze.
Bo dobrze wykonana strona internetowa to zdecydowany krok w stronę skutecznej kampanii reklamowej.
Zazwyczaj firmy, które się do nas zgłaszają, nie specjalnie orientują się, co na takiej stronie powinno się w ogóle znaleźć. Minimaliści. Chcą prostych wizytówek. Tyle że stron w internecie jest wiele, więc czemu nasza miałaby się pokazać wysoko w wyszukiwarce Google i dlaczego użytkownik, który już trafi na naszą stronę, miałby złapać za telefon, żeby się z nami skontaktować? Po pierwsze to on telefon już ma w ręce i na nim tę stronę przegląda – coraz częściej tak jest, więc pamiętamy przy projektowaniu stron o jej wersji mobilnej, responsywności. Tak samo w przypadku marketingu internetowego, mobilna wersja ma znaczenie. Jednak czynników składających się na sukces strony www jest wiele i nie każda firma tworząc stronę, bierze je pod uwagę. To, na co zwykle nasi Klienci zwracają uwagę to zazwyczaj wierzchnia warstwa strony, czyli grafika i treści.
Grafika
Nasi Klienci nie znają się zazwyczaj na robieniu stron, a my zwykle nie znamy się na tym, czym oni się zajmują. Tak więc, gdy wybieraliśmy zdjęcia, które zilustrować miały stronę indsolutions.pl drapaliśmy się po głowach, co jest, czym. Bo wszystko było duże, żółte i metalowe. Było to trudne zadanie, jednak nie kluczowe, owszem strona nie odstrasza brzydkimi fotkami i zdjęcia są w końcu poprawnie przypasowane do kategorii, ale jednak grafika w przypadku sprzedaży suwnic, czy dźwigów ma nieco mniejsze znaczenie niż w przypadku np. salonu kosmetycznego czy marki odzieżowej. Tak więc sama grafika nie "zrobi roboty".
Treści
Treści to taka trochę zmora, bo choć wierzymy, że firmy, z którymi współpracujemy, są specjalistami w swojej dziedzinie, to jednak zwykle napisanie tekstów na stronę spowalnia zdecydowanie prace nad jej budową. Jasne, nie każdy ma na to czas. Czy warto zatem zlecić treści Copywriterowi? I tak i nie. Bo Copywriter też musi dostać materiały źródłowe, a chyba nie chcesz podesłać mu stron firm konkurencyjnych do zgapienia, wtedy Twoja strona znowu będzie taka sama jak inne. Jednak profesjonalny Copywriter i dobre materiały źródłowe pozwolą na napisanie wartościowych treści. Wartościowych dla... Twojego potencjalnego Klienta, czyli użytkownika internetu oraz wyszukiwarki Google, która, do bólu będziemy powtarzać, nie jest wyszukiwarką firm.
Kod i całe to czary-mary
Strona to jednak nie tylko grafika i treść, to również to, co kryje się w kodzie, to jak strona jest skonstruowana, jak szybko się ładuje, jakie zostały wykorzystane narzędzia i technologie do jej wykonania, to przemyślana struktura i wiele, wiele innych czynników. Jak zatem pogodzić te wszystkie elementy? Piłka jest po naszej stronie boiska. Zleć stworzenie strony internetowej firmie, która zna się na marketingu, tej samej, która zajmie się pozycjonowaniem. To dość logiczne, że taka firma nie zrobi baboli, które uniemożliwią wyciągnięcie Twojej strony na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, bo zwyczajnie byłoby to krótkowzroczne.
Firma z Bielska-Białej czy Avatar z Warszawy?
Jeszcze jedno. Chociaż działamy w internecie, to nie do przecenienia jest możliwość spotkania się face to face, by przegadać zarówno to, jak strona ma wyglądać, jak również kampanię promującą stronę w internecie, dlatego tak chętnie podejmujemy współpracę z firmami z Bielska-Białej i okolic. Sami mamy biuro w Wilkowicach, miejscowości świetnie skomunikowanej z Bielskiem lub Żywcem, czy Czechowicami-Dziedzicami. Dlatego jeśli zastanawiasz się nad pozycjonowaniem, prowadzeniem kampanii Google Ads to zapraszamy na kawę. A teraz zostawiamy Cię z naszą ostatnią realizacją strony, która gotowa jest na podbicie wyników wyszukiwarki. Enjoy!