Mapa Do zadań specjalnych

Gdzie kupić?

 

Takie pytanie zadaje sobie wielu z nas, szukając określonego produktu. Decydując się już na konkretnego producenta, trzeba zdecydować się, u którego dystrybutora dany produkt kupić. W przypadku okien i drzwi lokalizacja punktu sprzedaży ma zazwyczaj decydujące znaczenie.

 

mapa

Wyszukiwarka - każdy wie do czego służy. Na stronie naszego klienta Aluprof - Polskiego producenta systemów aluminiowych - wprowadziliśmy nową funkcjonalność związaną właśnie z wyszukiwaniem, a dokładniej z wyszukiwaniem lokalizacji dystrybutorów współpracujących z firmą Aluprof na mapie.

Gromadząc wszystkie wymagania Klienta w całość, przedstawiony został projekt graficzny, obrazujący sposób funkcjonowania mapy. Po akceptacji projektu graficznego rozpoczęliśmy prace programistyczne, a na finiszu prace związane z wprowadzaniem danych do systemu.

Jako, że firma Aluprof współpracuje z prawie setką dystrybutorów w całej Polsce, prezentacja wielu punktów na mapie musiała być bardzo czytelna, a nawigacja intuicyjna. Dlatego postawiliśmy na Google Maps API. Opcja auto lokalizacji, filtrów i szukanie dystrybutorów po nazwie Miejscowości to był strzał w dziesiątkę!

Dodawanie nowych dystrybutorów zostało zrealizowane z poziomu systemu CMS DRUPAL, na którym bazujemy w projektach naszych stron internetowych. Daje on ogrom możliwości w tworzeniu nowych funkcjonalności dedykowanych specjalnie dla naszych Klientów.

Dużym wyzwaniem była też prezentacja danych, zwłaszcza dla wersji mobilnej mapy. W końcu wiemy, że ruch na urządzeniach mobilnych jest coraz większy i wszystko musi być dopracowane na ostatni guzik.

Lista dystrybutorów

Lista dystrybutorów wyświetlanych pod mapą umożliwia wybranie i skontaktowanie się z wybranym dystrybutorem oraz wyznaczenie trasy dojazdu.

Ważną funkcjonalnością mapy z kontrahentami jest możliwość analizowania ruchu na stronie, a dokładniej ilości kontaktów nawiązywanych pomiędzy użytkownikami serwisu a konkretnymi dystrybutorami. Wykorzystując Tagi Anylytics przesyłające dane z witryny do Google Anylitics, nasz Klient ma możliwość sprawdzenia dokładnie, ile osób nawiązało kontakt z danym dystrybutorem.Jest to niezwykle ważne, ponieważ producent nie miał do tej pory możliwości weryfikowania skuteczności własnej witryny, tzn. nie miał pewności, czy do dystrybutorów użytkownicy trafiają za pośrednictwem jego serwisu.

Efekt finalny możecie zobaczyć pod adresem: https://dom.aluprof.eu/distribution