Dodano: 06.03.2024
5 marca 2024 roku rozpoczęła się pierwsza aktualizacja rdzenia algorytmu Google – Core Update. Całkowite jej wdrożenie może zająć nawet miesiąc. Wraz z tą optymalizacją Google przestaje również ogłaszać aktualizacje Helpful Content, ponieważ została już ona włączona na stałe do Core Update. Jak więc marcowa aktualizacja wpłynie na wyniki wyszukiwania? I co na jej temat mówi Google?
Jaki jest cel nowej aktualizacji Google Core Update?
Najnowszy Core Update jest bardzo rozległy. Jak komentuje sam Google, najnowsza aktualizacja rdzenia algorytmu jest bardziej złożona niż dotychczasowe. Dodaje także, że w wynikach wyszukiwania może wystąpić więcej wahań niż zazwyczaj, ponieważ optymalizowane będą różne systemy.
Celem obecnej aktualizacji jest ograniczenie niskiej jakości treści w wynikach wyszukiwania o nawet 40%. Chodzi o udoskonalenie sposobu, w jaki algorytm rozpoznaje strony internetowe, które są nieprzystosowane dla odbiorcy lub sprawiają wrażenie, jakby zostały stworzone dla wyszukiwarki, a nie dla użytkowników.
Jeżeli obawiasz się o swoją witrynę, zalecamy po prostu uważnie obserwować zmiany jej pozycji w wyszukiwarkach i… czekać. Pełnie wnioski można będzie (najprawdopodobniej) uzyskać dopiero po wdrożeniu aktualizacji.
Aktualizacje dotyczące spamu z marca 2024 r.
Google ogłosiło także nową aktualizację dotyczącą spamu, która jest uzupełnieniem aktualnego Core Update. Ma ona wpłynąć na lepszą ocenę witryny pod względem publikowanych treści – zwłaszcza tych tworzonych na dużą skalę w celu manipulowania rankingami Google. Oznacza to, że wykorzystanie automatyzacji, w tym korzystanie ze sztucznej inteligencji, aby wpływać na wyniki wyszukiwania, będzie uznawane za spam. Dodatkowo Google zapowiedziało, że w tym tygodniu nastąpi wdrożenie aktualizacji, która będzie miała za zadanie wykrywać użycie wygasłych domen o dobrej historii do tworzenia nowych stron niższej jakości.
Czego należy się spodziewać po wdrożeniu aktualizacji? Nie wiadomo. Dlatego zalecamy nie martwić się na zapas i po prostu obserwować wyniki wyszukiwania Google.